Vježba mijenja način na koji naša tijela funkcioniraju na molekularnoj razini

Ovo nije još jedan članak među istima na tu temu. Vježba je dobra za nas, to već dobro znamo. Vježbom izgrađujemo mišiće, sagorijevamo masnoću, a uz to nas čini sretnijima i zdravijima. No, mnogo prije nego što počnete izgledati na način koji želite, događat će se skrivene, još uže, molekularne i imunološke promjene (koje se događaju unutar stanice). Te promjene sprječavaju bolesti srca, visoki krvni tlak, dijabetes tipa 2 pa čak i usporavaju starost i bore.
Sigurno su gubitak masnoća i stvaranje mišića  najbolji rezultati vježbanja? Odgovor je- ni da ni ne! Činjenica je da molekularne promjene utječu na gene i proteine: geni mogu postati manje ili više aktivni, dok su proteini mogu se brzo mijenjati kako bi drukčije funkcionirali i obavljali poslove kao što su učinkovitije kretanje glukoze u stanice i zaštita stanice od štetnih toksina.
Dijabetes tipa 2 uzrokuje sve vrste zdravstvenih problema, uključujući kardiovaskularne bolesti, visoki krvni tlak, sljepoća, zatajenja bubrega i oštećenja živaca, a može dovesti do amputacije ekstremiteta. Temeljni uzrok je razvoj pojačani upalnog stanja u tijelu tkiva i stanica. On oštećuje stanice i na kraju može dovesti do inzulinske rezistencije i, u konačnici, dijabetesa tipa 2.
Glavni faktori rizika za dijabetes tipa 2 uključuju pretilost, lošu prehranu i sjedilački način života. Međutim, otkriveno je da čak i  vježbanje niskog intenziteta, kao što je brzo hodanje, može povećati tjelesnu osjetljivost na inzulin. To znači da su ljudi u opasnosti od razvoja dijabetesa postaju manje skloni, jer oni su u mogućnosti da metaboliziraju glukozu učinkovitije.
U stranoj studiji, pitali su 20 ljudi koji su bili u opasnosti od razvoja dijabetesa da hodaju žustro 45 minuta tri puta tjedno, tijekom osam tjedana. Iako nije bilo promjena u težini, krvnom tlaku ili razini kolesterola, u prosjeku je svaki sudionik izgubio značajnih šest centimetara od njihova struka. I, još važnije, došlo je do smanjenja dijabetičarskog rizika.
Nema definitivnog odgovora na pitanje o intenzitetu vježbanja koji je potreban da nas štiti od dijabetesa.
Nova studija otkrila je da svi oblici aerobnih vježbi – posebice treninzi visokog intenziteta poput biciklizma i trčanja – mogu učinkovito zaustaviti starenje na staničnom nivou. Istraživači su također primijetili da su  se te molekularne promjene koje se događaju na razini gena i proteina dogodile vrlo brzo nakon vježbanja te da su spriječile oštećenje važnih proteina u stanicama i poboljšale način na koji funkcionira tijelo.
Iako možda nećete vidjeti promjene koje želite odmah, čak i lagana vježba može napraviti razliku na molekularnoj razini!P1000389

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s